Elokuu

Lauantai 14.8.2021 Ilvesretki
Lauantai 28.8.2021 Ilvesretki

Aloitamme syyslukukauden retkeilemällä! Ilveksen notkeutta selälle – metsäretki ilveksen kotimetsään Ilveskeskus tarjoaa Keski-Suomen Selkäyhdistyksen jäsenille mahdollisuuden lähteä notkistamaan selkää, opastetulle ilvesretkelle 14.8 ja 28.8. klo. 13.00 – 15.00.

”Ilveksen kotimetsässä” on pienryhmälle (max. 6 hlöä) tarkoitettu retki ilvesten metsään. Valitettavasti emme voi luvata livekohtaamista ilveksen kanssa, mutta kertoilen retkellä ilveksen elämästä ja käyttäytymisestä kuvien kera. Reagoiko ilves väreihin ja/tai hajuihin? Entä yllättävät tilanteet, miten ilves reagoi niihin? Onko ilves vaarallinen ihmiselle entä koiralle tai kesykissalle? Miten ilvekset viestittävät yhteisössä tai kauempana olevalle 3 lajikumppanille? Millä mennään – hajulla, kuulolla vai näöllä? Vastauksia näihin ja paljon muuhun saat ainutlaatuisella ilvesretkellä, jonka oppaalla (Jussi Ristonmaa) on yli neljännesvuosisadan pituinen symbioosi ilvesten kanssa. Retken kesto n. 2 h. Maasto on suurelta osin helppoa ja tasaista polkua ja tietä yhdellä 10min. – n. 300m pitkällä keskiraskaalla polkunousulla! Kävelymatkaa retkellä tulee max. 4 km.

Lähtöpaikka: Wanhan Woimalan parkkialue, Konttisentie, Vaajakoski. Säävaraus: retkeä ei toteuteta jatkuvan sateen vallitessa. Ilmoittautuminen viikko ennen retken ajankohtaa Jussille: ilveskeskus.fi@gmail.com tai 044 983 3891.

Lokakuu

Syyskokous & asiantuntijaluento

Keskiviikko 14.10.2021 klo 17.30 – 18.30

Paikka: Reaktori-sali, Sepänkeskus, Kyllikinkatu 1, 40100 Jyväskylä
Kokouksen jälkeen klo 18.30 asiantuntijaluento ajankohtaisesta aiheesta. Esittäjä ja aihe vielä avoin.

Syksyn 2020 tapahtumien luennot edelleen katsottavissa

Nuoren urheilijan selkä -webinaari katsottavissa tästä linkistä

Asiantuntijaluentojen anti sopii erinomaisesti myös kuntoliikkujille!

Webinaariin pääsee osallistumaan Facebook-sivuiltamme löytyvän tapahtuman kautta tästä.

Sisältö:
Tervetuloa selkämessuille! Iida Parkkinen, Keski-Suomen Selkäyhdistys ry, fysioterapeutti, OMT

Back to Move -hankkeen esittely
Hanna Kääriäinen Selkäliitosta

Uusi näkökulma urheilusuorituksen parantamiseksi
Luennoijana Pertti Vehkavuori, fysioterapeutti, cert. MDT, Vaajakosken Kuntohoito Oy

Nuoren urheilijan selkä
Luennoijana Lauri Alanko, liikuntalääketieteen erikoislääkäri, Liikuntalääketieteen poliklinikka KSSHP

Hyvä harjoittelu lisää suorituskykyä ja suojaa vammoilta
Luennoijana Veli-Matti Talonen, fysioterapeutti, UKK-instituutti Tampere

Selkäystävällinen voimaharjoittelu
Luennoijana Jani Parkkinen, urheilufysioterapeutti, Optimove Oy, Jyväskylä

Syyskokous & Selkäkipu ja liikunta -webinaari katsottavissa tästä linkistä

Liikunta & Selkäkipu -luento. Luennon pitää fysioterapeutti, OMT Iida Parkkinen.

Millaisesta liikunnasta toimintakykyä ja kipujen hallintaa?
Tervetuloa mukaan kuuntelemaan, miten tämän päivän tiedon mukaan saadaan liikunta osaksi kivunhallintaa sekä palvelemaan arjen toimintakykyä pitkittyneessä selkäkivussa.
Luennon aikana mahdollisuus esittää kysymyksiä.

%d bloggaajaa tykkää tästä: